Oslavili jsme výročí, už je to 30 let...
- PC HELP
Právě 25. dubna letošního roku 2025 tomu bylo 30 let od oficiálního počátku firmy PC HELP jako akciové společnosti. Byla to dlouhá a často velice náročná cesta, ale vyústila v úctyhodných 30 let nepochybně velice aktivního fungování a neustálého rozvoje naší firmy.
Od vzniku akciové společnosti v roce 1995 se firma etablovala na trhu jako poskytovatel sofistikovaných softwarových řešení pro firmy všech velikostí a zaměření. Specializujeme se na vývoj a implementaci softwarových produktů a poskytování cloudových služeb, IT podpory a dodávek hardware. Dále poskytujeme dlouhodobé dodávky služeb v oblasti Outsourcingu mezd. Naše jméno je dnes spojováno s kvalitními informačními systémy, důvěryhodným poradenstvím a inovacemi, které posouvají naše zákazníky dál.
Současné portfolio našich SW produktů a služeb:
K tomu ale nevedla jednoduchá, přímá cesta… Softwarové nástroje a IT služby, jak je známe dnes, byly tehdy ještě v plenkách nebo spíše před svým zrozením…
Za počátky cesty společnosti PC HELP se jistě dají považovat devadesátá léta. Tehdy sice ještě nebylo zaseto semínko přímo společnosti PC HELP, ale naše firma existuje právě díky tehdejším prvním krůčkům, které vedly až k založení akciové společnosti v roce 1995.
A jak to vše začalo? Něco málo z historie…
V roce 1990 zřídil majitel firmy RNDr. Jiří Pavlas živnost a zaměřil se tehdy na software Magic, jeho distribuci, kdy se stal prvním dealerem tohoto software v České republice. Jedním z prvních významných softwarových projektů byl systém pro živnostenské úřady (1994–1997), který firma dodávala na více než 70 městských a obecních úřadů po celé republice. Byl to vůbec první komplexní informační systém svého druhu, přinášející do státní správy standardizaci a přehlednost.
V roce 1995, kdy bylo zřejmé, že stabilní podnikání vyžaduje formální strukturu, se firma transformovala již na akciovou společnost PC HELP, a.s.
V roce 1997 se naše firma rozhodla investovat do nových technologií, včetně přechodu z DOS na Windows.
Vznikl nový personální software Kompas2, který sloužil jako reakce na rostoucí potřebu modernizace mzdových a personalistických systémů v rámci českých firem. Tento krok byl důležitý nejen pro firmu samotnou, ale i pro celý IT trh v České republice.
V roce 2001 jsme se stali partnerem společnosti Asseco Solutions, a.s. (dříve LCS International), což umožnilo rozšířit nabídku o ERP systém Helios.
V roce 2004 došlo k počátku neméně důležité spolupráce s výrobcem podnikového systému QI, společností QI Group a.s. (dříve DC Concept a.s.)
Ve stejném období jsme hledali, na základě poptávek od našich zákazníků, vhodné e-shopové řešení s propojením na ERP Helios. Vzhledem k tomu, že testování existujících komerčních produktů nebylo uspokojivé a Open-source nástroje byly ještě v plenkách, zrodil se další vlastní produkt MajorShop. Po několika měsících vývoje úspěšně implementujeme prvního zákazníka (píše se rok 2004). Oficiálně e-shopové řešení MajorShop představujeme v roce 2005.
V roce 2005 u nás začal vývoj specializovaného softwarového řešení pro energetický trh – software Energo postavený v návaznosti na ERP systém Helios. Ten slouží městům, firmám a energetikům ke sběru, analýze a optimalizaci dat o spotřebě vody, elektřiny, plynu i tepla.
Protože se naše aktivity posouvají i za hranice naší republiky, v roce 2008 vzniká také naše dceřiná společnost na Slovensku PC HELP Systems, s.r.o.
Vzhledem k rostoucímu počtu zaměstnanců a potřeb na prostory, v roce 2011 naše firma zakoupila pozemek pro výstavbu nového sídla, která byla dokončena v roce 2014. Stěhování do nového, vlastního, moderního sídla probíhalo na přelomu roku 2014 - 2015, kam se přesunuli všichni zaměstnanci z do té doby třech různých pracovišť v Třebíči. Nové sídlo PC HELP, a.s. poskytuje kapacitu pro více než 100 zaměstnanců a je zároveň velice promyšlenou a úspornou stavbou, na jejímž vzniku v této podobě se ve velké míře podílel sám majitel RNDr. Jiří Pavlas.
V roce 2012 se dostává na trh náš další softwarový produkt – personální a mzdový systém plusPortal.
V roce 2015 jsme uzavřeli partnerskou smlouvu se společností Moodle, což umožnilo stát se oficiálním partnerem pro dodávky vzdělávací open-source platformy Moodle v České republice (celosvětově uznávané e-learningové platformy). Tento krok byl součástí širší orientace firmy na rozvoj e-learningových a vzdělávacích nástrojů pro český trh.
V roce 2017, po několika letech rozvoje, firma přistoupila k modernizaci svého HR systému plusPortal pro plnohodnotné přizpůsobení webovému prostředí, což odpovídalo rostoucím nárokům na cloudová řešení a digitalizaci procesů ve firmách.
V roce 2023 došlo u SW Energo k implementaci třetí generace webových portálů Energo (3.x).
Pokud vás zajímá více z historie naší firmy, brzy si budete moci přečíst na našem webu celou historii PC HELP, a.s.
Každopádně… To si říkalo o oslavu…
Zvolili jsme interní způsob přátelské oslavy, abychom se všichni dobře pobavili a trochu si uvolnili mozky pro další, jistě náročné roky, protože vývoj IT se řítí neskutečnou rychlostí. Vedení společnosti nám připravilo příjemnou zábavu, skvělé jídlo a také dárky, jako poděkování za léta práce, protože většina z nás je tu skutečně již mnoho let a stále se snažíme jako jeden tým držet firmu v kurzu neustálého technologického a legislativního vývoje i specifických požadavků zákazníků a trhu.
Jsme hrdi na to, že jsme stále stabilní a ryze českou firmou v IT odvětví s více než 80 vlastními zaměstnanci a dalšími dlouhodobými externími spolupracovníky. Soudržně pokračujeme v rozvoji a inovacích, a to nejen v oblasti HR, ERP a vzdělávacích systémů, ale také v oblasti energetických a specializovaných aplikací pro průmyslové sektory a speciálních aplikací na míru potřebám našich zákazníků.